fofaa

2016-01-27
23:08:19

Argentina y Peru

Hola! x3
Insåg att jag aldrig riktigt skrev om min resa till Argentina och Peru :P Haha, för jag bloggade inte vid den tiden då jag åkte och kom tillbaka så tänkte aldrig på det nu när jag väl börjat blogga igen. Så tänkte att jag ska berätta så kort som möjligt om resan!

Kommer inte ihåg det exakta datumet jag åkte, tror det var den 15e eller 16e juli. Planen var att jag och mamma skulle åka tillsammans till Argentina, sen Paraguay och sen Peru. Men sen lite innan vi åkte så dog min gammelmormor.. Så istället skulle jag få vara själv i Argentina och Paraguay medans mamma skulle åka direkt till Peru för att kunna gå på begravningen. Skulle vara för dyrt för oss om vi båda skulle åka direkt till Peru eftersom biljetterna och allt redan var köpt osv. 
Så vi åkte tillsammans till Argentina men mamma skulle ta ett flyg därifrån några timmar senare vidare till Peru men det blev kaos. Grejen var att hon typ hade reserverat biljetterna och skulle betala och allt det där när hon kom fram till Argentina, mer när vi kom dit så gick nånting fel.. Tydligen så hade det där jävla kaosbolaget sålt typ över 20 extra biljetter. Så basically 20 personer, plus min mamma, fick ej åka med planet för flygbolaget sålt biljetter dem inte kunde sälja för det inte FANNS PLATSER KVAR PÅ DET SATANS PLANET. 
Så mamma missade begravningen och fick stanna i Argentina med mig. Var en lättnad för mig tho för kände ingen i Argentina.. Skulle bo hos min familj men hade lixom inte träffat dom sen jag var 3 så kom ju inte ihåg någon, dom var basically främlingar :/ 
Iaf, vi bodde hos min faster. Har egentligen inte mycket att berätta om vad jag gjorde i Argentina. För det mesta låg jag i soffan och kollade på Prison break. Min kusin var dryg.. Blyg, som jag typ. Så det blev inte en sån bra kombination haha. Shoppade typ liiite lite, köpte en vinterjacka för det var facking skit kallt där borta. Köpte också en ny väska och en ryggsäck, love em', och en tröja och vantar-ish AHH och öronvärmare, gosigt ^^. Uhm, sen åkte vi också till Mar del plata, vi var btw i Buenos Aires haha. Gjorde inte så mycket där heller.
Sen den 28 juli åkte vi äntligen till Peru!! :DAHHHH var så glad när jag såg mina släktingar i flygplatsen, hade inte sett dom på 5 år tror jag. Det var Perus national dag btw dagen vi kom, hängde flaggor överallt. När vi kom fram dumpade vi alla väskor och sånt och dom ba "vad vill ni göra nu då?"(för vi kom fram på morgonen) och jag typ ba "CEVICHE!!!!!!!!!!". Så vi gick ut och åt omg så gott jag dog. Blala, fick feber sen så kunde inte göra så mycket.. Låg i min kusins rum helt döende typ haha. Men sen när det blev bättre drog jag och min kusin ut på klubb, det vart så nice underbar musik osv. Andra gången vi drog ut var kaos tho, drack lite för mycket tydligen så fick en blackout hahaha, träffade en kille på klubben som är fett söt, det lilla jag minns iaf. Vi har fortf lite kontakt höhö. Sen drog vi vidare till en annan klubb och där vart det blackout.. Heh. Blalala, drog hem vid 3 eller 4 tror jag, deckade på min madrass sen dagen efter skulle vi åka hem x( Hmm men innan den kvällen så hade vi gått ut lite hit och dit, träffat lite släktingar osv, besökte gammelmormors grav, shoppat etc. Älskade att vara där! Sen på flygplatsen omg, när vi skulle säga hej då.. My god så ont det gjorde. Allt var ok, jag var neutral faktiskt.. Jag och min kusin är inte sådär jätte kramgoa så våra mammor lixom ba "YA ABRAZENSE!"(om någon spansktalande läser ursäkta om jag stavar fel nånstans :c) så hon kramade mig och så såg jag hur min tia gråter.. och jag ba oye estan llorando :( och så skulle jag släppa henne och hon ba höll i mig hårdare och ba vänta lite.. så hör jag snyftande och ba omg hon gråter ju också.. sen när hennes mamma krama mig och grät och sa så många saker i mitt öra asså kunde inte hålla mig längre, skojar inte asså det var floder.. Riktigt mycket, så länge sen jag mådde så dåligt. Fy helvete asså. Kunde seriöst inte kolla bak igen för jag visste att jag skulle gråta ännu mer.. Åh, aja, nu blev inlägget för långt ändå.. Ska lägga upp bilder nu från när jag var både i Argentina och Peru! Lär nog bli en liten bildbomb hehe, men enjoy!
 
 
På flygplatsen hehe med min querida madre x3
Det där var en mega salchicha asså
 
Peru:
CEVICHE OMG <333
mi querida prima yesii <3
Min andra querido primo Josueee :3 
Ugh.. en av våra sista bilder tillsammans.. :'( 
Nu räcker det för idag iaf! K, bye
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: